Konfirmant 2024
Som konfirmant i Vågsbygd frikirke ønsker vi at du skal bli bedre kjent med deg selv, og med Gud. Du skal få lære om hvordan den kristne tro kan få positiv betydning for ditt liv, og om hva det betyr for deg å ha Gud med i hverdagen.

HVA ER KONFIRMASJON?

Konfirmasjon handler om å utforske kristen tro og livets store spørsmål. Du er velkommen til konfirmasjon, uansett om du tror, tviler eller bare er nysgjerrig.

Du trenger ikke å være døpt for å konfirmere deg i Vågsbygd Frikirke.

HVA GJØR VI?

Fra oktober til august har vi konfirmantsamlinger i kirken to ganger i måneden. Vi starter med en lek, har undervisning, koser oss med mat og avslutter i smågrupper. Tidspunktet for samlingene bestemmer vi på foreldremøtet når vi vet hva som passer best for alle. Vi håper å få til et samarbeid med andre frikirker i området.

KONFIRMANTLEIR

Vi avslutter konfirmantåret med leir - siste uke av skolens sommerferie. Da reiser vi til Evjetun sammen med mange andre konfirmanter fra distriktet. Denne leiren har alltid vært en stor suksess, og er et av mange høydepunkter i konfirmantåret.

MENIGHET

Som konfirmant ønsker vi at du skal være en del av menigheten vår. Derfor legger vi opp til at konfirmantene deltar i gudstjenestene våre, med og uten oppgaver. Mot slutten av konfirmasjonstiden får dere konfirmanter ansvaret for å planlegge en gudstjeneste sammen med pastor.
I tillegg til gudstjenesten blir du invitert til å være med i ungdomsarbeidet vårt CC – Contact /Choice.

KONFIRMASJONSGUDSTJENESTE

Selve konfirmasjonsgudstjenesten blir lørdag 31. august 2024

PRIS

Det koster ingenting å delta i undervisningen. Konfirmantene får en bibel i gave fra menigheten, og menigheten dekker også undervisningsmateriell. Det eneste konfirmantene betaler er utgifter til kost og losji på konfirmantleiren

PÅMELDING

Meld deg på konfirmasjonssamlingene innen 1. juni på e-post:roar@vfkirke.no.

SPØRSMÅL

Lurer du på noe om konfirmasjon kan du ta kontakt med:

Roar Tønnessen
roar@vfkirke.no