Anbefalt! Podcast: Bibelprat med Kurt

«Bibelprat med Kurt» er en podkast som er en hjelp for oss vanlige bibellesere. I podkasten får du hjelp til å forstå og oppdage Bibelens rikdom og aktualitet. Podkasten er en samtale med Kurt Hjemdal, teolog, bl.a. kjent som tidligere rektor ved Bibelskolen i Grimstad.  Han har også vært prest i Den Norske Kirke, og ikke minst predikant i Normisjon.

Hver episode i podkasten varer i ca. 15-20 min. I serien finner du f.eks. episoder om Matteusevangeliet.  Første episode er en introduksjon til Matteusevangeliet: Hvem var Matteus? Når ble evangeliet skrevet osv.  Dernest kommer episoder som tar for seg hvert kapittel i Matteusevangeliet.  Her finnes også episoder om særskilte tema som f.eks. «Bibelens troverdighet» og «Klima og forbruk, spiller det egentlig noen rolle».

I møte med bibelen støter vi ofte på ting vi ikke forstår, og sjeldent tar vi oss tid til å finne ut av det. I podkasten ønsker de å ta tak i nettopp noen av disse spørsmålene.

Utgiver er Normisjon.

Du finner podkastene på de vanligste plattformene som Spotify og Itunes.