Barnekirka

0 - 2 år
Vi har et egent barnerom i kirka. Her kan de minste barna leke fritt under Gudstjenesten. Rommet har amme stol og lyd overføring fra kirkesalen. De minste barna er også velkomne på Knøtteklubben.
3 - 5 år
Knøtteklubben samler de minste barna til samling under Gudstjenesten. På knøtteklubben hører vi bibelhistorier, synger sanger og ber sammen. Mindre barn er også velkomne
6 - 10 år
For de yngste skolebarna har vi Skattekista. Skattekista samles hver søndag under Gudstjenesten. På skattekista får barna høre en bibelhistorie som vi prøver å koble til barnas eget liv. Vi koser oss og har mye gøy sammen
11 - 15 år
Fire er søndagsamlinger for Tweens og Ungdom. Her får vi høre en liten anndakt eller et vitnesbyrd. Etter på er det Chill med mat og film eller playstation.

Tweens

Annenhver søndag samles vi i kirka til andakt, matlaging, spill og mye gøy.

Vi ønsker at Tweens skal være et lavterskel tilbud hvor alle tweens i Vågsbygd er velkomne, samtidig som vi ønsker at tweensa skal bli bedre kjent med både Jesus, seg selv og hverandre.

Vi har samlingene i samarbeid med Vågsbygd misjonskirke,

Minisang

Velkommen til Minisang her i Vågsbygd frikirke, tirsdager i partallsuker, kl. 17:00. Minisang er for barn i alderen fra ca 2 år og oppover, det er ingen øvre aldersgrense.

Vi har det veldig koselig sammen, vi synger, hører en andakt, spiser frukt og leker.

Barnefest, BoHjemme leir og Tweenscamp

Hvert år arrangeres det flere arrangement for barn og tweens i menigheten. 2- til 6- åringer inviteres til Barnefest og utdeling av min Kirkebok. Barn i småskolen blir invitert til bohjemmeleir med masse gøy i kirka, og Tweens har Tweens helg. Invitasjoner sendes ut i forkant av hvert arrangement.

Speider

Vågsbygd Frikirke driver en speidergruppe som er tilsluttet Norges Speiderforbund. Vågsbygd FSK Speidergruppe har møte hver mandag. Aktivitetene foregår stort sett ute.  De drar på turer, har egen båt og deltar på leirer. Hver høst er det speidergudstjeneste i kirka.

Vågsygd FSK på Facebook

Se speiderens hjemmeside